Zavírací den v Auto SAS

17.06.2019

V pátek 14. června 2019 bylo v Auto SAS ZAVŘENO !

Proč? To se dozvíte dále....  

Jeli jsme do přírody, abychom upevnili a proškolili náš tým, občerstvili své mozkové pleny a mohli tak lépe a rychleji uspokojovat Vaše přání a potřeby v oblasti manipulační a komunální techniky!

Plníme slib a  jsme tu zpět pro Vás. Je pondělí 17. června 2019.

Náš firemní den - školicí, tým upevňovací, tréninkový, prostě náš - je minulostí.

Po třech letech byl opět ve vodním znamení. Vydali jsme se prozkoumat další z toků v našem nejbližším okolí.

V minulosti jsme absolvovali sjezd řeky Divoké Orlice z Kostelce nad Orlicí do Týniště nad Orlicí, o pár let později jsme navázali a sjeli řeku Orlici z Týniště nad Orlicí do Krňovic a letos byla na řadě Tichá Orlice z Čermné nad Orlicí do Týniště nad Orlicí (mapa).

Vlastnímu výletu předcházela náležitá příprava zaměřená na znalosti odborné terminologie – vodácký slovník, nebo na znalost vodního toku – jezy, tábořiště, fauna či flora na Tiché Orlici.

Počasí bylo objednáno, místo pro dopolední svačinku s obtížemi a prolitím krve objeveno, samotná svačinka zajištěna včetně zavážky a samozřejmě zajištěn i dostatečný počet lodí, pádel, vest, barelů...

Nastal den D – pátek 14. června 2019. Harmonogram přeprav jednotlivých účastníků klapl na jedničku a po deváté hodině ráno jsme se všichni sešli pod mostem v Čermné nad Orlicí. Posnídali jsme koblihy a koláče z nedalekého obchůdku a převzali lodě a veškerou potřebnou výbavu.

Nástup do lodí byl sice krkolomný, leč nikdo nehodil „břehuláka“ (viz vodácký slovník). Vedoucí zájezdu vydal pokyn a jelo se.

Kochali jsme se krásnými přírodními scenériemi po obou březích řeky, sledovali tance modrých vážek nad hladinou a obdivovali i jiná hmyzí království, zvlášť při blízkém kontaktu s pobřežními rostlinami. U některých účastníků zájezdu šlo o velmi těsný kontakt, prakticky po celém sjížděném úseku. Oblíbení byli především zelení trávoví pavouci s dlouhými nožkami či berušky různých druhů.

Po celou dobu plavby nás provázelo slunečné a teplé počasí, nebe bez mráčku a bylo tedy nutné pravidelně doplňovat tekutiny a vydanou energii.

První zastávka, kde bylo nutno vystoupit z lodí, byl jez Na Králce, kde byla plánována též občerstvovací zastávka. Servisní vozidlo bylo připraveno a bagety postupně vydány všem vodákům (a vodníkům). Tato zastávka se stala osudná jedné posádce lodi. Byli prvními, kteří otestovali teplotu vody a hloubku v místě přistání. Oba byli v pořádku vyloveni a převzali svou svačinku.

Svačina proběhla v klidu a pohodě, obávaní komáři zůstali ve svých úkrytech a jediným nebezpečím, které na nás na tomto místě číhalo, byly kopřivy a zrádný jez (ostatně v propozicích uvedený jako nesjízdný).

Chvíli jsme se přeli o další etapě cesty, někteří navrhovali nadjet jez a umělým náhonem objet část řeky a zastavit se na kávu v nedalekém občerstvení. Návrh byl přehlasován (vzhledem k nemožnosti trefit vjezd do náhonu nad jezem ze strany jediné ženské osádky). Navíc bychom minuli nejzalidněnější úsek řeky a přišli tak o obdiv místních. Proto se pokračovalo dále po předem vytyčené trase – most Borohrádek, obec Borohrádek, zámek Borohrádek...

Zpět ještě ke zrádnému jezu Na Králce. Přes nebezpečí, které hlásaly propozice vodáckého oddílu, našla se celá řada osádek, které se nemínily vzdát, a rozhodly se ho pokořit. Dále už se jelo v poklidném proudu Tiché Orlice až k soutoku s Orlicí Divokou. Míjeli jsme hnízda ledňáčků, několik z nás mělo tu čest spatřit pár zářivě modrých křidélek, než se vyděšený ptáček ukryl v porostu. Řeka si pro nás nachystala i několik překážek – zrádné mělčiny, nenadálé spodní proudy, kmeny napříč, kameny čnící uprostřed toku apod. Ani přítok Divoké Orlice nebyl tak divoký a mnozí z nás ho ani nezaznamenali.

Vše jsme ve zdraví přestáli, ač někteří s mokrými tričky a dalšími lístky ve vlasech a za tílkem, až k dalšímu, tentokrát opravdu nesjízdnému, jezu u elektrárny v Albrechticích. Přenesli jsme lodě a po menších karambolech jsme zdárně všichni opět brázdili vodní tok.

Ten se nyní rozšířil a zklidnil, břehy nebyly již tak zarostlé a přiblížil se konec naší cesty. Všem se s vydatnou pomocí kolegů ze břehu podařilo vytáhnout lodě i s obsahem do bezpečí přístavu a zaujmout své místo u společných stolů v občerstvení vodáckého oddílu. Někteří se nechtěli vzdát vesty, ale po důrazném upozornění bylo odcizení zabráněno.

Žízeň uhasil místní bar se zásobou různých studených, teplých, perlivých i neperlivých nápojů a po malé pauze – dost nás napínali – před námi přistála i slíbená polévka, hovězí vývar s masem a nudlemi a po další půlhodině i řízek s bramborem. Síly na cestu domů načerpány, družba mezi spolupracovníky prohloubena, nové informace vstřebány. Jsme zase o rok starší, moudřejší, ale přesto jsme se zase o sobě dozvěděli něco nového.

Věříme, že i Vy jste zdárně přestáli den bez nás.

Od této chvíle jsme tu zase jenom pro Vás!

AHOJ!

Zdroj obrázků: tým Auto SAS, ledňáček říční - fotoaparat.cz, vážka modrá - Dragonfly, pixabay.com

Rychlý kontakt

Potřebujete poradit?
+420 494 590 100 contact

Náhradní díly SASPARTS
Servis baterií
Pronájem strojů
O společnosti
Společnost Auto SAS s. r. o. má provozovnu ve městě Solnice a mezi její hlavní specializace patří manipulační technika a komunální technika, kterou nabízí v širokém výběru včetně odborného poradenství a servisu. V sortimentu firmy najdete vysokozdvižný vozík dle Vašich představ. Nabídka obsahuje vysokozdvižné vozíky zn. Toyota různých specifikací, jednotlivé modely komunálních vozidel Multicar a mnoho dalšího. Nově zde najdete i úklidové čisticí stroje Hako nebo svahové sekačky Spider.