Porovnání regenerace S-bat s ostatními

Porovnání

Dlouhodobě se mělo za to, že silně zasulfátované baterie již není možno regenerovat. Postupně se objevilo několik speciálních metod, které umožnily prodloužení doby použití akumulátoru. Jednalo se o speciální procesy založené na některých elektrochemických reakcích. Poslední dobou se objevila řada metod vycházejících z pulzní techniky a vysokofrekvenční technologie. Pokusili jsme se pro Vás tyto metody srovnat s metodou S-bat:

Standardní regenerace založené na pulzním proudu

Obvyklé pulzní technologie využívají proudové impulsy 300-400 A po velmi krátkou dobu (cca 120 ms). Aby se předešlo přetížení aktivní hmoty elektrod, po každém impulzu musí následovat pauza asi 2-4 s. Silný proud spustí elektrochemické reakce a začne probíhat proces rozpouštění síranu olovnatého.

Výhody:

  • Účinnější než desulfatace založená na chemické reakci
  • Vyvážení napětí článků
  • Snížení vnitřního odporu článků

Nevýhody:

  • Vysoké zatížení aktivní hmoty elektrod s možností poškození jejich povrchu
  • Přehřátí a zkroucení elektrod v důsledku vysokého proudové zatížení
  • Velmi dlouhá doba regenerace (cca 70-90 hodin plus případné opakování)
  • Vysoká spotřeba energie
  • Vybíjení je zajišťováno manuálně pomocí samostatného zařízení a testování je zajišťováno též manuálním měřením jednotlivých článků
  • Použití mnoha různých zařízení znamená vyšší investice závislé na typu baterie
  • Neúplná degradace krystalů síry ve vysoce zasulfátovaných akumulátorech
  • Extrémní zátěž akumulátoru při regeneraci již neumožní provádět pozdější regeneraci téhož akumulátoru

S-bat regenerace

je také založena na rozpouštění síranu olovnatého pomocí vysokofrekvenčního pulzního proudu. Hlavní rozdíl je však v nastavení napětí, proudu, době trvání procesu, frekvenci a výsledných parametrů závislých na prostředí. V závislosti na zvoleném režimu lze plynule měnit hodnoty stejnosměrného napětí a teploty. Kombinací těchto parametrů a vysoké frekvence pulzů RCm (ripple-current method) je dosáhováno až o 70% vyšší účinnosti než u standardních desulfatačních metod.

Standardní pulzní metody vyžadují 2-4 sekundy pauzu před další sekvencí. Systém S-bat využívá sinusové vlny ze zdroje (dle běžných zásuvek 50 Hz). Třífázové sinusové vlny jsou „ořezány" pod nulovou hranicí, takže je využíván jen kladný proud. Krátký úsek je vyříznut (viz obrázek níže) a využit jako pulz. Když se vlny protnou v 3-fázovém připojení, získáme tímto způsobem 150 pulzů za sekundu (3 x 50 Hz). Jinými slovy, baterie dostane 450 pulzů zatímco u jiných metod pouze jeden či dva pulzy za stejnou dobu.

pulzni_system

Unikátní a patentované dělení sinusoidy je využito i pro technologii potřebnou pro převod proudu odebraného během procesu vybíjení akumulátoru zpět do elektrické sítě. Takže celá regenerace vyžaduje podstatně méně energie než běžné nabíjecí procesy.

Vhodné použití: Regeneraci S-bat je možné použít pro všechny typy olověných baterií pro napětí od 2 do 120 V a kapacity od 1 do 910 Ah. Jsou to například startovací, semi/trakční i UPS (záložní) baterie, tak i bezúdržbové (gelové) a AGM baterie.

Rychlý kontakt

Servis baterií
Adam Novotný: 777 700 634

Náhradní díly
Miloš Gajda: 777 700 605

Náhradní díly SASPARTS
Servis baterií
Pronájem strojů
O společnosti
Společnost Auto SAS s. r. o. má provozovnu ve městě Solnice a mezi její hlavní specializace patří manipulační technika a komunální technika, kterou nabízí v širokém výběru včetně odborného poradenství a servisu. V sortimentu firmy najdete vysokozdvižný vozík dle Vašich představ. Nabídka obsahuje vysokozdvižné vozíky zn. Toyota různých specifikací, jednotlivé modely komunálních vozidel Multicar a mnoho dalšího. Nově zde najdete i úklidové čisticí stroje Hako nebo svahové sekačky Spider.